DHL Export Trophy

DHL Export Trophy

Sinds 2012 reikt DHL Express ieder jaar de DHL Export Trophy uit aan een Nederlands MKB-bedrijf dat toonaangevend is op het gebied van export. Tijdens het Nationaal Export Event 2012 werd de eerste DHL Export Trophy uitgereikt aan Koppert Biological Systems. In 2013 ging de DHL Export Trophy naar Boon Edam en in 2014 ging Farm Frites International er met de prijs vandoor.  Op woensdag 4 november 2015 werd de DHL Export Trophy 2015 uitgereikt aan AWL-Techniek!

De DHL Export Trophy wordt ieder jaar uitgereikt tijdens het Nationaal Export Event aan een Nederlands MKB-bedrijf dat:
– Toonaangevend is op het gebied van export
– Een voorbeeldrol vervult op het gebied van export
– Een zichtbare innovatie heeft doorgevoerd op het gebied van export
– Of een buitengewone groei laat zien ten opzichte van de markt

De winnaar van de DHL Export Trophy wint een trofee, een certificaat en een bedrijfspromotiefilm t.w.v. € 4.500,-.

Jury
De DHL Export Trophy 2015 jury bestaat uit:
Martin Blok – Vice President Sales DHL Express (voorzitter)
Bas Pulles – Directeur Internationale Programma’s RVO
Bart Jan Koopman – Directeur Fenedex
Peter Verheij – Head of Trade Affairs ING

Winnaar van de DHL Export Trophy 2014: AWL – Techniek
FAWL-Techniek uit Harderwijk, producent van laserlasmachines, heeft de DHL Export Trophy 2015 gewonnen. Het bedrijf, dat wereldwijd een toonaangevende positie heeft in de automotive-industrie is volgens de jury een voorbeeld van wat de Nederlandse maakindustrie internationaal kan betekenen. AWL-Techniek heeft vestigingen in Tsjechië en China en een partnership in de VS en bedient daarmee wereldwijd de automotive- en metaalbewerkende industrie. Bij het bedrijf werken 400 mensen en de omzet bedraagt 80 miljoen euro. De groeiverwachtingen gaan uit van 100 miljoen euro omzet in 2018. De internationale expansie van het bedrijf is hand-in-hand gegaan met innovatieve ontwikkelingen. Met name de laserlastechnologie en de daarbij behorende hoge automatiseringsgraad gaven het bedrijf een technologische voorsprong. Door het ontwikkelen en opzetten van de juiste handels -en distributiekanalen kon vervolgens de internationale positie van het bedrijf worden versterkt en uitgebouwd.

 

Winnaar van de DHL Export Trophy 2014: Farm Frites International
Farm Frites International, een familiebedrijf uit Oudenhoorn, is nu één van de grootste aardappelverwerkende bedrijven ter wereld met een productie van ruim 800 duizend ton per jaar. Innovatief is Farm Frites in het bedenken van nieuwe aardappelproducten voor verschillende markten. Farm Frites heeft productiefaciliteiten in Europa, het Midden Oosten en Zuid Amerika. In Farm Frites’ lange termijn exportstrategie zijn ook een nieuwe joint venture en investeringen in China aangekondigd. Daarmee is Farm Frites toonaangevend en vervult een voorbeeldrol voor exporterend Nederland in een uitdagend jaar. Farm Frites wint de DHL Export Trophy  omdat zij op de lange termijn is gericht en ook na China nog niet klaar is met het uitbreiden van nieuwe productiefaciliteiten en het betreden van nieuwe exportmarkten. Klik hier voor de bedrijfsfilm van Farm Frites International.

 


Winnaar 2013: Boon Edam
Boon Edam is al 140 jaar producent van draaideuren en heeft sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw een indrukwekkende reputatie opgebouwd als exporteur. Boon Edam is wereldwijd marktleider in draaideuren en toegangssystemen en verdiende de DHL Export Trophy onder andere door een voorbeeldrol op het gebied van export, zichtbare innovaties op exportgebied en een recordgroei in bijvoorbeeld Amerika. Met het winnen van de DHL Export Trophy won Boon Edam ook een bedrijfsfilm. Deze film brengt het unieke exportkarakter van Boon Edam in beeld.



Winnaar 2012: Koppert Biological Systems
In 2012 koos de jury unaniem voor Koppert Biological Systems. Het in Berkel en Roderijs gevestigde Koppert is internationaal marktleider op het gebied van biologische gewasbescherming en natuurlijke bestuiving. De jury: “De winnaar bewijst al jaren een gedegen exportbeleid te voeren waarbij alle facetten van strategisch exportmanagement belicht worden. Tegen de economische ontwikkelingen in opende het dit jaar een vestiging in Griekenland en in groeimarkt Zuid-Afrika. Ook betrad het de Braziliaanse markt door de overname van Itafort Bioproduto. Een voorbeeld voor vele bedrijven in Nederland”. Paul Koppert van Koppert Biological Systems: “Deze prijs voelt als erkenning voor alle mensen in ons bedrijf”. Klik hier voor de bedrijfsfilm van Koppert.

Copyright © Nationaal Export Event Theme by: Theme Horse Powered by: Wordpress